Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Gjeneral Hyzoti!

E keni vënë re, të dashur miq dhe kolegë? Diçka nuk shkon mirë në Klubin tonë të shkruesve! Dikush na mungon prej kohësh dhe ne bëjmë sikur nuk e vëmë re. Apo jo? Hë, flisni, po apo jo? Kë keni frikë? Mungesën e tij të pazakontë apo mundësinë e rishfaqjes? Flisni, o njerëz! Ciklopin Polifem, ka ca kohë që e ka verbuar i biri i Laertit, ndaj dhe në u shfaqtë, nuk do ketë më sy për t’iu parë, nuk do ketë më takat për t’iu përndjekur. Tashmë nuk bredh Odiseja deteve. Polifemi është i degdisuri i madh...
Vaid Hyzoti, ky i përhumburi i madh, që tash shumë kohë mungon nga Klubi ynë dhe për të nuk çan b... njeri, tashmë endet i pa sy, shkretëtirave të Facebookut. “Në pyet, se kush e ndjek,/ Nga prapa i shkon një grek../ Oi, oi!!!”  Unë e ndiqja, unë...
Mungova ca kohë. Por mungesa ime iu ra në sy. Bërtitët: “Ç’u bëre?!” E pra, isha degdisur edhe unë atyre shkretëtirave, për ta kërkuar. “Aty e ke! - më tha mbreti dinak i Monemvasisë, Polipilo Zymbyli, kushëriri i parë i mbretit të Itakës. - Bredh rrënishtave të facebookut dhe bën Homerin. Shko mblidhe! La nam!”
Dhe shkova. Më bëri pesë muaj për ta gjetur. Marko Poloja e gjeti më shpejt Kinën e Largme. E gjeta rëzë një gamileje, mbuluar me një mantel të grisur, si Sokratin. E rrethonin me dhjetra nimfa të rrënishtes, skllavet e facebookut, që e dëgjonin gojëhapur, tek u deklamonte epikat e tij dhe psherëtinin. “Oh, sa i madh! Sa i madh!” Dhe, tek psherëtinin, të këputnin shpirtin nimfat e shkretëtirës facebook. Nuk më bënte zemra të prishja atë ambjent idilik. Doja dhe unë, për një kohë, t’i ngjasoja. Të thoshin edhe për mua hanëmet e facebookut: “Sa i madh! Sa i madh!”
Bardi i mantelit të pluhurosur deklaronte me zë viktorian: “Jam general!”. Mirë që nuk thoshte: “Jam sekretari i parë i facebookut!” Mirëpo ai ishte nga soj gjeneralësh... I vinte në majë të... sekretarët.
Ç’t’i thoja?! Si ta përmendja?! Qysh t’i shpjegoja se ishte miku im i fëmijërisë së baltinave të Ishmit, miku im i rinisë së gjoleve të Rubikut, miku im i madhështisë sonë gazetareske në tatëposhtën e Krujës, mbushur me gjelbërimin e pishave, poshtë të cilave flladitëm epshet tona mëkatarë. Ngaqë thonë se pishat filtrojnë çdo mëkat...
Nuk e përmenda! Ia mbajta shënim epikat, që thoshte aty, në bythë të gamiles së shkretëtirës, si kronikani Mevlan Çelebia, dhe ja ku i keni. Ua solla! Pa lejen e tij! Çdo më bëjë? Do më kthejë pas në shkretëtirën Facebook? Dëm të madh do më bëjë! Ku ta gjej... Do englendisem me nimfat e tij të kolme dhe budallaqe, që të thonë orë e çast: “Sa i madh! Sa i madh!”
Pas pesë muajsh e ca, e keni të gjallë midis jush heroin viktorian të facebookut. Sikur nuk ka munguar kurrë. Dhe është më epik se Homeri! Dhe është më tragjik se Sokrati! Është më i miri se kurrë!
Hapini udhë, gjeneral Hyzotit!  
Vjen Ai me Ushtrinë e tij të Vargjeve.
Mbreti i Bardëve!
Më i dashuri Poeti im!

Gole Jovani,
mëkatar,
më shumë tani, se më parë.


VAID HYZOTI

Dallgë dhe shkëmb
 
Deti rreh brigjet e vendlindjes sime,
brigjet e çdo moshe parreshtur m’i rreh deti.
Mbeta mes tyre, i thyer mëdysh,
herë vij si dallgë, herë copëz bregu.
 
Herë valëz e qeshur e ranis
hte e butë,
herë murrëtyer e plot stuhi,
nj
ë guackë e zbrazur në lojën e ujit,
herë kep i shkëmbit e s’jepem kurrësesi.
 
Her
ë jam i detit, herë jam i bregut,
herë urë paqeje, herë log beteje...
Gjithnj
ë i pangopur me puthjen e bregut,
por detin s’e lashë kurrë të më rrëmbejë.
 
 
 
Të kërkoj...
 
 “::: dhe unë jam humbës i dashurisë së parë...”
                                                        LERMONTOV
 
Ishte një shi i butë dhe i ëmbël fundmaji,
stinët për t’i ndarë.
N
ën vrullin e moshës, se ndjeva plagën,
s
kuptova se përjetë do isha i vrarë.
S
do përjashtohesha nga soji njerëzor
i humbësve të dashurisë së parë.
 
Dhe kur kuptova që s’të zëvendësoja,
shpalla kërkimin anembanë globit.
Tek t
ë gjithë vajzat, që më ra të njihja
veç lipsej një përngjasim i vogël,
si pak pikaloshe, symbyllur ne qeshje
dhe të drejta flokët.
 
Tek t
ë gjithë vajzat, që më ra të njihja
dhe me ato pak që kam fjetur,
ty dhe vetëm ty të kam kërkuar.
I shihja me v
ëmendje,
cilin tipar të kishin vjedhur.
 
I shihja kur ecnin, si e mbanin
çantën,
pëlqeja kur flokët hekurosnin me dorë.
Se m
ë sillnin vegimin e kodit sekret,
kodit që ishte vetëm për ne,
postim i një puthjeje të fshehtë.
 
Dhe tek asnj
ëra s’të gjeta të plotë,
ndaj shpirtin nuk e lëshoi brenga.
Ve
ç ti më mësove si fshihen thesaret,
sa e dashur ngaherë është dhembja.
Dhembja ku harrohet vetja.
 
T
ë kërkoja dhe kur shpresat humba,
me fëmijët përdore u shfaqe papritur...
Ndjeva shkulmimin e detit t
ë ndjenjave,
kuptova se ende jam i parritur...
Po zëri...
ah, iku! Kam lindur i ngjirur,,,
 
E njëjta qeshje, i njëjti zë...
Ah, detyrat mem
ësore ndaj vajzës dhe djalit...
Asgje s
ka ndryshuar - jam ende në jetë!
Dhe ti
- dëborë e virgjër, e përjetshme,
që shndrit majë malit...
 
Më nise rrufetë
 
Në fillim - një vetëtimë ngjyrëviolet,
si e dalë nga shtëpi e funeralit...
Por s
durove: i nise rrufetë,
nga kështjellë e Krujës
e nga mali i Dajtit.
N
ë kala të Ishmit, Durrës, Prezë, Petrelë...
Qielli
, i tëri,
u dogj nga zjarret...
Thierzat e rrufeve m
ë përshkuan venat,
vrullshëm rrodhi gjaku tek damarët...
S
më duheshin më ilaçet për hollim gjaku,
s’më vlenin recetat, doktorët, spitalet…
 
U shkri qielli dhe pikoi br
ënda shtëpisë sime,
në Tiranë.
Çohem dhe e gjej në gotë dhe e pi i qetë.
Vendi im m
ë qetëson,
më çmall mallin e mallet,
qoftë dhe kur këtu larg më nis rrufetë!
 
Facebook
 
Sa keq jam mësuar me thashetheme!
Pa b
ërë biografi”, nuk rri dot...
Kush e hapi?
Pse? Cili fshihet brenda? -
pyes dhe veten rregjistroj.
 
Sa zhgënjim - takimi i parë:
gjithçka e hirtë...
Rregullsi varrezash:
gri kompiuteri
dhe “pllaka” për fotografitë.
Dhe statuset, numri i paktë i fjalëve,
sepse më ngjanin si amanete...
Kush
është bosi?
Ndofta varrebërës,
ose agjent i kompanisë së varrezave.
 
Dhe vendosa emrin shpejt t
ë fshija.
Jam i ri p
ër foto në pllakë...
Krejt papritur
, ne u takuam,
pas shumë vitesh,
sa vite larg!
 
Dhe komp
juteri u kthye në lëndinë,
ti e vogël - veç 16 vjeçe...
Gjith
ë jetën unë të kërkova
dhe stë hasa...
T
ë kisha fshehur në vete.
 
T
ë kërkova e të gjeta këtu.
S
iki më. Si mundem të të lë vetëm?
Se facebook-un e paska krijuar
ai që të dashurën
e kërkon gjithë jetën!
 
Gjithë jetën
 
                  - Fëmijëve të mi -
 
Sa erdhët në jetë e kam ndjerë,
se do bëhesha kali juaj, para se të ecnit
e te kalonit nga një kolltuk tek tjetri;
se do bëhesha ura juaj,
me konstrukt të dhëmbshëm,
të kalonit nga njeri
tek tjetri cep i bregut...
 
Nuk është se u pendova
e kurrë s’iu mora inat,
kalë dhe urë,
për ju bëhem prapë.
Dhe tani, që vetë ecni
e kapërceni brigje...
Jam shtojcë e hapit tuaj,
e udhës që shkelni,
jam në retinën e syrit,
ëndrrës që shprehni...
 
Dhe mbetem urë dhe kalë,
t’iu mbaj gjithë jetën...
Dhe tani - në gjallje,
dhe më pas - i vdekur...
 
Veç ju gjithnjë të ecni,
por kam dhe një merak:
Sa herë mbi mua të shkelni,
mos përdorni taka
a këpucë me gozhdë,
se më japin dhimbje.
Për ju, urë bëj dhe kokallat,
veç më shkelni me të sheshta,
kaloni me atlete...
 
Gjeneral
 
Jam gjeneral, mbuluar me flori,
me gradë e nishane tek xhaketa.
Tegela t
ë artë në pantallona,
me yje dhe dafina në spaleta.
 
Ndjek me v
ëmendje luftën e përditshme,
s’ka gajle pse jo në vijë të parë...
Trofet
ë i marr në çdo fund jave,
më shpërblejnë mirë me dollarë.
 
Kam radio
, në vend të celularit,
urdhëroj gjeneralë të tjerë të shtabit...
Çdo zë, ankesë e përcjell në cast,
urgjent me zilen e alarmit...
 
Urdhëroj një gjeneral nga Bangladeshi,
me leckë të ngjitet tek ashensori,
se qeni i ëmbël i zonjushes
Pegi,
nuk doli jashtë dhe aty përmorri.
 
Me vrap e nis një meksikan rronço,
Në katin më të lartë tek lënesha...
U b
ënë dy javë, që ditë me ditë,
porosit kunguj dhe kastraveca të freskëta,
 
Dhe urdhërat e mia zënë vend,
të gjitha zbatohen me përpikmëri.
Para banorëve, si rregull bëhem shqerrë,
(sepse civilët drejtojnë dhe në ushtri).
 
I shoh zot
ërinjtë, sa gjatë e mas fjalën,
krejt i përkorë, i zbutur tërë kujdes...
N
ë çehre kuptoj, se humbin në bursë
apo fitojnë mirë në biznes.
 
P
ërpara zonjave jam përherë xhentil
dhe ëmbël, butë koplementoj avash...
Ngaher
ë sdurojnë, janë tepër nervoze,
kur janë me...ah, s’e di, është çështje grash...
 
Vazhdoj betej
ën pesë ditë të javës,
e nderpres luftën me dy ditë pushim.
Trofe t
ë njenjtë gjithnjë marr:
një check për rent dhe ushqim.
 
Krejt i k
ënaqur shihem në pasqyrë,
gëzoj për arin në kapele e spaletë.
Se sot n
ë botë s’është lehtë të dallosh,
në është kallp a flori i vërtetë.
 
Në metro s’ka blice
 
Turistë të uritur,
të zënë gjithçka,
“Kodakë” - krahëqafë
kameramëdha.
E s’kanë të sosur
blicet në ditë...
Me shum
ë të shtëna”,
se në Luftën e Dytë...
Manhatani i qeshur,
u rri para syve,
në ngopje të urisë
dhe ëndrrës së tyre...
 
I gjen në çdo rrugë,
në çdo avenu...
Nj
ë blic atje,
nje tjetër këtu...
N
ë muzetë e shumtë,
në Broduejshou...
N
ë shijon Manhatanin,
nga dheu mbulohu…
N
ë zë rrokaqiejt,
që parfumos vesa...
N
ë ç’tjetër lartësi,
mund të të ngjitë jeta...
 
Dhe s
di pse skujtohen,
në metro pse s’vijnë,
një blic për ne,
me Manhatanin mbi shpinë.
K
ëtu ska parfume,
kurrë s’bie vesa,
veç ne, të rëndomtit,
nga rendja, nga djersa.
Këtu nuk hyn dielli,
s’duhen mjetet e ngrohjes,
temperaturë e lartë
nga duhma e lodhjes.
Dhe trenat v
ërshojnë,
Manhatanit rreth e qark
,
të gjithë mbi supe,
e mbajmë nga pak.
 
E mbajm
ë mbi supe
dhe na jep frymë të pakët,
një chek, si një fryt,
para se të kalbet.
Ushqehemi p
ër vete
dhe mbajmë fëmijtë.
Teprojn
ë dhe thërrime,
këtu poshtë, për minjtë.
 
Shkrepin blica Manhatanit,
fiksojnë më të bukurat…
Bota s’pyet për rrënjët,
nga pema do frutat...
 

Pas vitesh
 
Pas shumë vitesh,
u shkëmbyem në një web.
M
ë drodhe me foton,
në telefon -
më çmende me zërin
 
Dhe...
more të tërin!

Natën në Time Square

Nata na hedh një pelerinë mistike në Tajms Skuer.
K
ërkojmë bluzën, zërin, fytyrën...
Si me magji
, gjithçka është shndërruar:
Kemi rroba të paveshura më parë,
pa kuptuar, na ndryshuan modelin, ngjyrën.
Reklamat p
ërplasen pa zhurmë tek ne
dhe s’e kemi më tonën fytyrën.
 
S
e di pse ndodh vetëm tek ky shesh,
ku, në çast, e gjithë bota të kalon në paradë.
Gjith
ë satelitet sjellin aq lajme,
për sëmundjen e presidentit,
për kangurët në Australi, për luftën në Irak,
për sëmundjen e presidentit korean,
për Spanjën, kampione futbolli - në flakë...
 
Disa vajza b
ërtasin e rendin të çmendura
për një puthje,
një autograf
të një aktori të Hollivudit...
Dhe aparatet shkrepin
çdo cast,
me buzëqeshjen e avullt të aromës së parfumit.
 
N
ë Broduej, shou ka radha të gjata,
në restorantet - e ndjen - piqen pula të zgarës.
Makina t
ë zeza nën vetulla bodigardësh,
ndofta një darkë e zakonshme qeveritarësh,
me menynë e porositur të ushqimeve dhe fjalimeve
(adete të hershme politikanësh).
 
N
ë këtë rrëmujë sublime, të përnatshme e të zakonshme,
rëzë grataçielit, ku jepeshin të dhënat e Bursës,
s’e di kush lëshoi një pulë të gjallë.
T
ë qeshur, të gjithë ndiqnin trembjen e pulës,
që shkonte mes makinave e drejt kalimtarëve.
(T’u besonte motorrëve a të gjallëve?)
 
U harrua aktori Broduejshou, tërë reklamë,
se dikush, i dashuruar pas filmit “Borat”,
apo një dendy i rritur ne fshat,
lëshoi një pulë të gjallë mes njerëzve...
Magjia e Tajms Skuer u shua nj
ë çast,
aq sa njerëzisht bëri përcjelljen një buzëqeshje...
 
Koment për “Konstandini e Doruntina”
 
(variant)

Eseistët, studiuesit, kritikët pohojnë,
se Konstandini u ngrit nga varri, në përmbushje të besës...
Ishin koh
ëra të tjera, ende pa lindur Lekë Dukagjini,
s’kish martesë me dashuri, s’qe mot i bashkëjetesës...
Askush nuk mori p
ëlqimin e Doruntinës,
për martesën e saj, në atë vend të largët.
Vet
ëm këmbëngulja e Konstandinit,
bëri të merrte aprovimin e tatës.
Askush nuk pyeti n
ë donte Doruntina,
madje, as “PO”- në e zonjës mëmë.
E gjora vajz
ë, nënës i kishte besuar,
për një shënjë të “trimit”, për fjalën e dhënë...
... FJALA
bëri që varri ti merrte frymën,
e bëri të nisej në atë udhëtim të rrallë.
Zogjt
ë këndonin me zë të dridhur,
tek shihnin "...udhëton i vdekuri me të gjallë".
Po Doruntina
, si u bind aq shpejt?
Si
, vallë, një haber nuk ia çoi burrit?
Z
ëri i mallit e bindi të ishte e qetë,
për prindërit dhe “trimin” e katundit?
Thua
, zonja mëmë e kishte bindur tatën,
t’i bindej zemrës, t’i bindej besës...
Konstandini ish si nj
ë gur varri,
dheu i varrit njomte kalin tek jelet.
Dhe nata mbaroi.
Ja portë e shtëpisë.
Nëna mandatin ia jep në derë:
“Bijë,”trimi” vdiq bashkë me vëllezërit…”
Dhe
... “Plasën të dyja... si qelqe me verë”.
 
Telefoni i pasmesnatës
 
Ka një zile të tmerrshme,
na shungullon aq shumë.
Dhe bie gjithnjë, si tërmetet,
gjithnjë na gjen në gjumë.
Sjell nj
ë zë të dridhshëm,
kujefshehur
...sapo na la!.
Ne s
dimë, se ku të vemë,
jemi aq larg nga “ata”.
 
P
ërcëllon telefon i pasmesnatës,
si dhimbja e pacientit në spital,
sapo e zë gjumi, pas dhimbjeve të thella,
vjen infermierja t’i marrë gjak.
Është zile macabre, që nuk harron
të bjerë në familje emigrantësh,
tek ne, që “... i lamë”, lajmëron “... na la…”,
telefoni i kobshëm i pasmesnatës.
 
 
Këpucët e vajzës sime
 
Këpucët s’janë më të reja, do të blesh të tjera.
K
ëpucët për mbrëmjen, kur mbarove shkollën.
S
e hodhe kutinë. Aty paske stivuar
fletënderet e shumta, medaljen, diplomën.
I paske lënë mes pakove te shumta,
të vëna në radhë me rrobat e dimrit.
Nga frika, mos t
i harrosh padashur,
në ardhtë shpejt dita e deportimit.
 
Se fundja
, nuk ka ç’të duhen tani
diploma dhe “Çelësi i Artë”, që të dhanë.
Ti s
duhet të punosh (këtë shteti e di),
me “biografi të keqe” ke nënën dhe babanë.
S
ka gjë se u rrite në Amerikë,
askush nuk pyet për fakultet e master.
N
ë një mënyrë tjetër shihen biografitë,
siç ndodhte në vendin tonë të varfër.
 
Ne b
ëmë sa mundëm për diplomën tënde,
u lodhe, bija ime, për ato rezultate.
Gjith
ë mundin e fshehe në një kuti këpucësh,
se s’i dihet kur na trokasin pasmesnate...
Dhe t
ë na nisin si kriminelë.
Ndaj gati i kemi kutit
ë.
N
ë ato letra janë kepucët që të blemë,
“këpucët”, që në jetë do veshësh çdo ditë.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου